Hvornår fungerer et logo design?

16 March 2020 Astrid Pedersen

editorial

Et logo design skal opfylde særlige mål på flere forskellige parametre før det må siges at være i stand til at fungere efter hensigten. Den sværeste balance at holde når et logo skal udformes handler om at gøre logoet så enkelt som muligt samtidig med at de gerne skal have en vis signal værdi.

Her vil en dygtig logo designer – for eksempel en grafiker eller en grafisk designer – være meget opmærksom på at finde en passende symbolik. Med de rette universelle symboler kan man bygge signal værdi ind i et logo og dermed tilføre det prægnans samtidig med at logoet er enkelt i sin udformning.

Når det er vigtigt, at et logo er enkelt i sin udformning, er det fordi logoet skal kunne skaleres. Du skal tænke på, at logoet skal kunne anvendes på såvel dit brevpapir og i signaturen på dine emails som på dine firma flag eller på skiltet over døren til dit firmas hovedkvarter.

Dit logo skal gøre sig lige så godt på din hjemmeside som på de streamers og den film, som beklæder dine firma biler. Og af samme grund skal logoet kunne konverteres til sort/hvid eller gråtoner uden problemer.

Få professionel hjælp til logo design

Derfor er det en rigtig god idé at alliere sig med en dygtig og erfaren logo designer, som har oparbejdet en vis ekspertise i med ganske få midler at frembringe et smukt og funktionelt logo. Når du vælger at lade en uddannet grafiker eller grafisk designer varetage dit logo design, kan du være sikker på at få det optimale resultat. Og godt logo design behøver ikke at vælte hele virksomhedens budget.

Hos den danske design virksomhed Logoshop kan du få udtænkt, designet og fremstillet et firmalogo hurtigt og til en lav pris. Læs mere, og kontakt Logoshop, via Logoshop.dk

More articles